SP nr 41 im.Romualda Traugutta w Bydgoszczy

AKTUALNOŚCI, CZYLI CO SIĘ DZIEJE W NASZEJ SZKOLE:

O SZKOLNYM SZTANDARZE

 

 

 

Szkoła jest miejscem niezwykle ważnym dla każdego młodego człowieka. Tu dziecko uczy się czytać, pisać, zdobywa wiedzę i pierwsze doświadczenia. Tu także uczy się kultury, patriotyzmu i szacunku do tradycji. Społeczność szkolna na przestrzeni lat wspólnie wypracowuje własną tradycję będącą elementem tradycji lokalnej i narodowej. Szkoła jest bowiem elementem „małej ojczyzny” - czyli fragmentem „ojczyzny dużej”, Polski.

Bardzo ważną rolę w kształtowaniu tejże tradycji pełni sztandar – symbol wyższych wartości, takich jak wolność, honor, duma, chwała. Niepodważalne jest też jego znaczenie dla procesu kształtowania właściwych postaw obywatelskich uczniów.

Choć może wydać się to dziwne, nasza szkoła nie ma własnego sztandaru. Ten, który jest wykorzystywany podczas uroczystości szkolnych jest sztandarem hufca harcerskiego, który niegdyś miał siedzibę w budynku szkoły, a orzeł na nim wyhaftowany nie ma nawet korony.

Zatem priorytetem jest, aby zakupić dla szkoły sztandar – pierwszy w jej 55-letniej historii. Jest to rzecz bardzo kosztowna, więc w maju 2014 roku Szkolna Rada Rodziców wystąpiła z inicjatywą, której celem jest zaangażowanie całej społeczności szkolnej w pomoc przy pozyskiwaniu funduszy na zakup sztandaru szkoły oraz reprezentacyjnej gabloty, w której będzie on umieszczony.

W tym celu wśród rodziców, społeczności szkolnej, mieszkańców osiedla oraz sponsorów rozprowadzane są tzw. cegiełki o wartości: 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł, 50 zł, 100 zł. Organizowane będą też wspólne spotkania nauczycieli, rodziców i dzieci, podczas których wykonywane będą ozdoby sprzedawane następnie podczas kiermaszów. Dochód ze sprzedaży w całości zasili budżet przeznaczony na zakup sztandaru.

Święto wprowadzenia sztandaru zaplanowane jest na dzień 12 czerwca 2015 roku – dzień obchodów 55-lecia naszej szkoły. Dyrekcja szkoły i nauczyciele oraz Szkolna Rada Rodziców zwracają się do Państwa z prośbą o wsparcie. Każdy, nawet najmniejszy, datek przybliży nas do wyznaczonego celu.

Z góry dziękujemy wszystkim, którzy swą pracą, zaangażowaniem i wsparciem finansowym zechcą przyczynić się do przekazania szkole sztandaru.

                                                                                               Dyrekcja szkoły, nauczyciele,
                                                                                               i członkowie Rady Rodziców

 

 

 

 

JUŻ NIEDŁUGO WAŻNE WYDARZENIE - WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

 

Informuję, że w piątek, tj, 19 września 2014 roku odbędą się wybory do Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły. Według regulaminu organu, WYBORY do Samorządu Uczniowskiego są: TAJNE (głosowanie przebiega w odseparowaniu, jest anonimowe, a karty do urn wrzuca się osobiście), BEZPOŚREDNIE (wyborcy w drodze głosowania sami – bez żadnego pośrednictwa  – przesądzają w sposób ostateczny i decydujący o składzie Samorządu  Uczniowskiego) i RÓWNE (każdy wyborca dysponuje jednakową liczbą głosów, o  jednakowej wadze i znaczeniu). Nad prawidłowym przebiegiem wyborów czuwa opiekun organu oraz przewodniczący klas piątych i szóstych. Przypominamy również, że od poniedziałku do czwartku (15-18 września br.), każdy kandydat może - w dowolny sposób - prowadzić KAMPANIĘ WYBORCZĄ na terenie szkoły.

Drodzy Uczniowie, pamiętajcie! Zagłosowanie na najbardziej kreatywnych i zaangażowanych kandydatów, gwarantuje Wam dużą ilość ciekawych i dobrze przygotowanych akcji w roku szkolnym 2014/2015.

Gracjan Czapiewski - opiekun Samorządu Uczniowskiego


 LISTA KANDYDATÓW DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
W ROKU SZKOLNYM 2014/2015

1.¨ Hanna Kapela
2. ¨ Robert Kamiński
3
. ¨ Adrian Zalewski
4. ¨ Roksana Szlachta
5. ¨ Dominika Mrozińska
6
. ¨ Martyna Borowska
7
. ¨ Klaudia Łoboda
8. ¨ Szymon Owczarczak
9. ¨ Gracjan Niezbecki
10. ¨ Julia Wyczling
11. ¨ Wiktoria Kuspa   
12. ¨ Marta Terczyńska
13. ¨ Julia Kowalska
14. ¨ Emilia Wiśniewska
15. ¨ Nicole Zieniewicz
16. ¨ Wiktoria Grabias
17. ¨ Mateusz Bartchodzie
18. ¨ Maciej Szymczak
19. ¨ Natalia Mruk
20. ¨ Weronika Kuźba
21. ¨ Kacper Przybysz
22. ¨ Sandra Gadzińska
23. ¨ Emilia Chylińska
24. ¨ Wiktoria Nowakowska
2
5. ¨ Sandra Szubert
26. ¨ Angelika Supeł
27. ¨ Natalia Kwiatkowska

 

 

AKADEMIA PEDAGOGA - RADY DLA RODZICÓW NA PIERWSZE DNI SZKOŁY

 

  • Gdy dziecko nie chce zostać w szkole – nie dyskutujemy z nim, mówimy, że musi się uczyć, pokazujemy co w szkole może mu się spodobać, zostawiamy je i wychodzi (im bardziej się to przeciąga, tym silniej dziecko będzie wymuszać, żeby je zabrać).
  • Nie robimy smutnej miny - dziecko pomyśli, że też nie ma powodu do radości.
  • Nie próbujemy dziecka przekupywać, że dostanie zabawkę czy słodycze jeśli się ubierze, odrobi lekcje czy zostanie w szkole – nagroda może być tylko za coś, co dziecko już zrobiło i tylko wtedy ma motywacyjne działanie (zresztą nie zawsze musi być rzeczowa!).
  • Zapewniamy, że odbierzemy je o konkretnej porze – jesteśmy słowni i punktualni, a jeśli dziecku czas strasznie się dłuży, pokazujemy mu na zegarku, że przyjdziemy po nie, gdy wskazówki będą na...
  • Dobrze jest wymienić się telefonem z innym rodzicem – dziecko nie zawsze pamięta o wszystkim, zwłaszcza, gdy tyle dzieje się wokoło...
  • Po powrocie do domu zaczynamy od pytania: Jak było w szkole?, a nie: Czy byłeś grzeczny?
  • Nie robimy w tym czasie przemeblowania w pokoju dziecka– i tak za dużo zmian się ostatnio dokonało w jego życiu...
  • Jeśli dziecko się bawi, to nie przy oglądaniu telewizji i odwrotnie – jeśli ogląda telewizję, to nie rozkłada zabawek, ponieważ nie będzie wiedziało na czym się skoncentrować.
  • Nie straszymy szkołą (np. nauczyciel będzie zły, jak źle to zrobisz; za takie czytanie jedynka itp.).
  • Pracujemy z dzieckiem w domu, ale w innej formie, tzn. najpierw odrabiamy z nim lekcje, a potem wykonujemy dodatkowe ćwiczenia, ucząc się liczyć np. na kasztanach w parku, na kwiatach na parapecie podczas podlewania, na ciasteczkach, które robimy razem z dzieckiem.
  • Na początku pozwalamy się dziecku pobawić po lekcjach, trzeba dać mu czas na spontaniczność, beztroskę i wyładowanie energii, ale z czasem uczymy dyscypliny – najpierw nauka, potem zabawa (wszystko ma swój czas).
  • Nie zapisujemy dziecka na wszystkie dodatkowe kursy i zajęcia pozalekcyjne – wybieramy tylko te, które odpowiadają jego uzdolnieniom i zainteresowaniom (o ile dziecko samo tego chce).

 


ŻYCZYMY POWODZENIA!
Pedagog
i nauczyciele
Szkoły Podstawowej nr 41
w Bydgoszczy

 

 

ZBIÓRKA PODRĘCZIKÓW UŻYWANYCH

 

Szanowni Rodzice i Uczniowie!

Zachęcamy Was do dostarczania i oddawania podręczników używanych do klasy czwartej i piątej. Książki, które zostaną przekazane potrzebującym uczniom naszej szkoły, można przynosić przez cały przyszły tydzień, tj. od 8 do 12 września 2014 roku i składać w gabinecie pedagoga szkoły - I piętro, pokój nr 18. Przypominamy, że podręczniki muszą być w dobrym stanie i odpowiednio przygotowane – bez okładek i zbędnej zawartości.

 
Zapraszamy! 

Iwona Szymczak – pedagog szkoły 
Gracjan Czapiewski – opiekun SU