SP nr 41 im.Romualda Traugutta w Bydgoszczy

12
        DZIENNIK
   
ELEKTRONICZNY

obiady menu baner

logo sus niebieskie male

projekt po co dlaczego jak

SOiT - logo1

erasmus baner 2018a

pko sko 950x200 male

 

 

 

DZIAŁALNOŚĆ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012

DYSKOTEKA NA RZECZ SCHRONISKA DLA ZWIERZĄT

 

W ŚRODĘ, tj.  20 czerwca  2012 roku  odbędzie się ostatnia w tym roku szkolnym DYSKOTEKA. Bilet wstępu na tę dyskotekę, który kosztować  będzie 3 zł wspomoże BYDGOSKIE SCHRONISKO DLA ZWIERZĄT. Jeśli kochasz zwierzęta i  lubisz się bawić, nie może Ciebie zabraknąć na tej dyskotece! Bawić się  będziemy od godz. 17:00 do godz. 19:30 na holu II piętra.

Gwarantujemy dobrą zabawę. ZAPRASZAMY!  
Samorząd szkolny wraz z opiekunem

 

 

CZERWCOWY KIERMASZ KSIĄŻEK UŻYWANYCH

Szanowni Rodzice i Uczniowie!

W CZWARTEK, 21 czerwca  2012 roku od godz.   14:00 na holu I piętra odbędzie się KIERMASZ KSIĄŻEK UŻYWANYCH.     Zainteresowani będą mogli nabyć podręczniki po niższych   cenach. Sprzedający zaś muszą pamiętać, że książki, które chcą   odsprzedać muszą być: w dobrym stanie, wycenione przez rodziców, odpowiednio   przygotowane – bez okładek i zbędnej   zawartości.


Zapraszamy!
Iwona Szymczak – pedagog szkoły
Samorząd Uczniowski wraz opiekunem

 

 

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU PLASTYCZNEGO

 

REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO pt. „LEON WYCZÓŁKOWSKI - MIESZKANIEC MAŁEJ I DUŻEJ OJCZYZNY”

I. ORGANIZATOR

  • Samorząd  Uczniowski Szkoły Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy.

II. CELE  KONKURSU

  • Kształtowanie  wyobraźni uczniów poprzez prace plastyczne.
  • Zainteresowanie  i zapoznanie się osobą i twórczością Leona Wyczółkowskiego.
  • Wzmacnianie u uczniów  świadomości własnych umiejętności.
  • Budzenie zainteresowań  aktywnym uczestnictwem w kulturze.
  • Prezentacja i  popularyzacja plastycznej twórczości dzieci i ich rodziców.

    III. WARUNKI UCZESTNICTWA

  • Konkurs  jest skierowany dla uczniów klas I-VI  naszej szkoły i ich rodziców.
  • Przedmiotem konkursu jest wykonanie pracy  plastycznej dowolną techniką (rysunek, ołówek, kredka, pastele, farby,  papieroplastyka itp.), która inspirowana będzie twórczością Leona  Wyczółkowskiego.
  • Format  prac plastycznych nie może być mniejszy niż A4   i nie większy niż A3.
  • Praca  może być wykonana przez ucznia indywidualnie lub wspólnie z rodzicem.
  • Każda  praca powinna zawierać następujące informacje: imię i nazwisko autora/autorów,  wiek, klasa.
  • Prace  należy dostarczać do 8 czerwca 2012 roku,  nauczycielowi plastyki, panu Gracjanowi Czapiewskiemu.

IV. KOMISJA  KONKURSOWA I NAGRODY

  • Skład  jury wchodzić będzie 3 nauczycieli i 3 członków Samorządu Uczniowskiego naszej  szkoły. Jury przyzna atrakcyjne nagrody i wyróżnienia w grupie wiekowej klas I-III i w grupie wiekowej IV-VI.
  • Komisja  konkursowa oceniając prace będzie brała pod uwagę:Nagrody  zostaną rozdane w czasie apeli, których będziemy podsumowywać II semestr roku szkolnego 2011/2012. Wyniki konkursu zostaną również zamieszczone  na stronie internetowej szkoły, a prace  konkursowe będą prezentowane na okolicznościowej wystawie na II  piętrze szkoły.
      • Zgodność  z tematem konkursu;
      • Zastosowanie ciekawych technik  plastycznych, pomysłowość, oryginalność;
      • Ogólne wrażenie  artystyczno-estetyczne: kolorystyka, estetyka, smak.
  • Rozstrzygnięcie  jury jest ostateczne (od werdyktu nie przysługuje odwołanie).

                  SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE!

 

 

SPOTKANIE Z GIMNAZJALISTAMI

We wtorek, tj.  29 maja 2012 roku o godz. 16:30 na holu II piętra odbyło się  spotkanie uczniów klas szóstych naszej szkoły i ich rodziców z  przedstawicielami Samorządów Szkolnych i opiekunami ościennych Gimnazjów.

Inicjatorem spotkanie jest Samorząd Szkolny SP 41, pani pedagog Iwona  Szymczak i pan Gracjan Czapiewski. Nasze zaproszenie do podzielenia się  informacjami o swoich placówkach przyjęły trzy sąsiednie gimnazja, tj.: Gimnazjum  nr 20, które mieści się przy ul. Karpackiej 30, Gimnazjum nr 22, które znajduje  się przy ul. Gen. J. H. Dąbrowskiego oraz Gimnazjum nr 23 mające swoją siedzibę  przy  ul. Czackiego 8.
Celem spotkania było zaprezentowanie ww.  Gimnazjów, ich bazy lokalowej, osiągnięć i codziennej pracy. Spotkanie będzie  miało charakter prezentacji i debaty. Mamy nadzieję, że odwiedziny w naszych  murach, rozmowa i reklama Gimnazjów pozwoliły naszym szóstoklasistom dokonać  właściwego wyboru szkoły ponadpodstawowej.

 

    Iwona Szymczak- pedagog  szkoły  
Samorząd Szkolny z opiekunem

 

 

DYSKOTEKA  Z OKAZJI DNI WIOSNY DLA KLAS  4-6

Jak wszyscy wiemy, jedną z najbardziej lubianych  imprez w naszej szkole są dyskoteki.Samorząd Szkolny zorganizuje 24 MAJA  2012 roku (czwartek) kolejną z nich, tym razem z okazji dni wiosny.Bawić się będziemy od godz. 17.00 do godz.  19.00 na holu II pietra.Wstęp kosztować będzie 2 zł.
Każdy uczestnik dyskoteki powinien przyjść  w dobrym humorze i niebywałą chęcią do zabawy, której jest w Was niebywale dużo -  mamy nadzieję - po długim okresie bez zabaw.

GWARANTUJEMY DOBRĄ ZABAWĘ. ZAPRASZAMY!    
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem

 

 

 

KUP KALENDARZ - WSPOMÓŻ ORGANIZACJĘ II FESTYNU RODZINNEGO!

Drodzy Nauczyciele, Rodzice i Uczniowie!
          Od środy, tj. 11 kwietnia 2012 roku Samorząd Uczniowski  rozprowadzał w szkole KALENDARZE  DŻENTELMENI 2012, VI edycja "Ladies & Gentlemen".
Do kalendarza dołączona jest płyta CD i książeczka z tekstami piosenek,  które wykonują zaproszeni do projektu artyści. Cena kalendarza to 5 zł. Sprzedaliśmy 50 kalendarzy zbierając razem 250 zł.

Cała kwota, którą zgromadziliśmy została przekazana na organizację II Festynu Rodzinnego w naszej szkole.

                                                      DZIĘKUJEMY ZA WŁĄCZENIE SIĘ DO AKCJI!
Samorząd Uczniowski

      

WYNIKI  WYBORÓW MISS I MISTERA SZKOŁY 2012

We wtorek, tj. 8  maja 2012 roku w naszej szkole odbyły się wybory Miss i Mistera Szkoły 2012.     164 uczniów klas IV-VI  głosowało w tajnych wyborach na dwie osoby spośród kandydatów do tytułu Miss i Mistera Szkoły 2012, których uprzednio po parze ze swoich klas zgłosili do  konkursu.     Nad prawidłowością wyborów czuwała komisja złożona z członków  Samorządu Szkolnego, a za całość wyborów i przebieg dekoracji zwycięzców  odpowiadał opiekun Samorządu Szkolnego, pan Gracjan Czapiewski. Dekoracji  dokonał dyrektor szkoły, pan Wojciech Konarski.


MISS SZKOŁY 2012  została: POLA JANKOWSKA MISTEREM SZKOŁY 2012  został: MICHAŁ PACYNIAK

Wszyscy kandydaci dostali następującą ilość głosów:

Imię    i nazwisko         kandydata

klasa

Ilość    oddanych głosów

Miejsce    w poziomie klasowym

Daria    Padzikowska

IV    a

8

 

Mateusz    Kwaśniewski

IV    a

12

 

Wiktoria    Piechnik

IV    b

11

 

Adrian Latzki

IV    b

21

Mister klas IV

Julia Pawłowska

IV    c

23

Miss klas IV

Kacper    Czekalski

IV    c

13

 

Pola Jankowska

V    a

40

Miss Szkoły 2012, Miss klas V

Szymon Piwnicki

V    a

12

 

Aleksandra    Grześkowiak

V    b

10

 

Przemysław    Bobak

V    b

25

Mister    klas V

Monika    Łobodzińska

V    c

18

 

Piotr Walkowiak

V    c

19

 

Zuzanna    Maćkowska

VI    a

17

 

Michał Pacyniak

VI    a

30

Mister Szkoły 2012, Mister klas VI

Helena    Wiśniewska

VI    b

27

Miss klas VI

Dawid Ostrowski

VI    b

24

 
 

W ubiegłych latach ten zaszczytny tytuł otrzymali:

W ROKU 2010

MISS: PAULINA KWIATKOWSKA    
MISTER: KACPER CHOJNACKI

W ROKU 2011

MISS: DOMINIKA MARCINKOWSKA    
MISTER: FILIP MICHALSKI

 

 

 

WYBORY MISS I MISTERA SZKOŁY 2012

Już w najbliższy wtorek, tj. 8 MAJA 2012 roku po raz trzeci w naszej  szkole odbędą się WYBORY MISS I MISTERA SZKOŁY.     Wszystkich kandydatów, którzy zostali wyłonieni przez swoje klasy w półfinale do tytułu Miss i Mistera Szkoły 2012, zachęcamy do  przeprowadzenia w poniedziałek, tj. 7 maja br. KAMPANII WYBORCZEJ. We wtorek  zaś prosimy o ubranie się odświętnie. Dekoracja zwycięzców, której dokona dyrektor szkoły,  pan Wojciech Konarski odbędzie się we wtorek w czasie przerwy po 3 godz. lekcyjnej. Na dwóch wcześniejszych godzinach lekcyjnych odbędzie się głosowanie.

Poniżej zamieszczamy szczegółowy regulamin, którym  powinniście się kierować przy wyborze najpiękniejszych uczniów naszej szkoły.  Pamiętajcie, że nie chodzi tylko o urodę zewnętrzną, ale także, a nawet przede  wszystkim o piękno wewnętrzne osób, które będziecie typować do tytułu Miss i  Mistera Szkoły.

Samorząd Uczniowski     wraz z opiekunem

REGULAMIN WYBORÓW MISS I MISTERA SZKOŁY 2012

1. Organizatorem konkursu „Wybory MISS i MISTERA Szkoły” jest Samorząd Uczniowski  naszej szkoły.     2.  Celem konkursu jest wyłonienie najładniejszej uczennicy i najładniejszego ucznia, ale nie  tylko wizualnie, która/y otrzyma tytuł i nagrody.     3.  W konkursie biorą udział uczniowie klas IV-VI naszej szkoły.     4.  Założenia konkursu:     Wybory  odbywać się będą w dwóch etapach według podanego poniżej harmonogramu.

  • Półfinał – wybór  MISS i MISTERA KLASY do 27 kwietnia 2012 roku. Wybory odbywają się na godzinie  wychowawczej we wszystkich klasach IV-VI, przewodniczącym jest wychowawca.  Wyniki powinny zostać przekazane do wyznaczonego terminu opiekunowi Samorządu  Uczniowskiego.
  • Przy wyborze  Miss i Mistera klasy należy kierować się następującymi kryteriami:Finał, w czasie którego wybierać będziemy- z  listy podanych przez klasy kandydatów – Miss i Mistera szkoły wezmą udział  wszyscy uczniowie klas IV-VI. Odbędzie się on 8 maja 2012 roku na holu II  piętra i będzie miał charakter wyborów tajnych.
    • przynajmniej ocena DOBRA z zachowania,
    • zadbana/y,
    • miła aparycja,
    • elokwentna/y,
    • miła/y,
    • koleżeńska/i,
    • uczynna/y.
  • Po wyborach i zliczeniu głosów  nastąpi ogłoszenie zwycięzców. Wybrani przez uczniów klas IV-VI Miss i Mister  szkoły zostaną  udekorowani szarfami i  koronami oraz nagrodzeni drobnymi upominkami.

5.    Organizatorzy zastrzegają sobie w razie potrzeby prawo przerwania lub unieważnienia w części lub w całości konkursu.

 

 

ŻYCZENIA Z OKAZJI ŚWIĘTA WIELKIEJ NOCY

 

 

Zdrowia, szczęścia i radości    
niech Wam uśmiech w sercach gości,    
a zajączek piękny, biały    
niech przyniesie koszyk cały    
jajek złotych, kolorowych    
i miłości cały worek.

Najserdeczniejsze Życzenia Wielkanocne składa  
wszystkim Pracownikom Szkoły, Rodzicom  
oraz Koleżankom i Kolegom

Samorząd Uczniowski  
Szkoły Podstawowej nr 41  
w Bydgoszczy

 
 

Członkowie Samorządu Uczniowskiego wręczyli pracownikom szkoły  
własnoręcznie wykonane kartki z życzeniami wielkanocnymi, które prezentujemy  
na powyższych zdjęciach.

 

 

POWITALIŚMY WIOSNĘ...

W czwartek, tj. 29 MARCA br. w naszej szkole uroczyście powitaliśmy WIOSNĘ… Samorząd Uczniowski zachęcał wszystkich uczniów klas  "0" - 6 do uczczenia pierwszych dni wiosny poprzez przebranie się w  ten wesoły dzień (29 marca) w wymyślony przez siebie pogodny strój lub rzeczy w  kolorach wiosny (żółte, zielone, białe...). Każda osoba, która była przebrana  mogła liczyć tego dnia na wyrozumiałe traktowanie (nieodpytywanie) przez  nauczycieli oraz drobny, słodki upominek!

Najważniejszą atrakcją tego dnia był konkurs na "NAJLEPSZĄ MARZANNĘ". Do zabawy włączyły się prawie wszystkie klasy "0" - 6. Konkurs odbył się na piaszczystej części boiska szkolnego przy udziale Dyrekcji Szkoły, Wychowawców, Nauczycieli i oczywiście Uczniów, którzy przybyli ze swoimi starannie zrobionymi Marzannami! Spalanie Marzann odbywało się w wesołej, konkursowej atmosferze oraz przy stałym dopingu. Słychać było skandowanie młodszych uczniów: "Wytrzymaj! wytrzymaj!" Wygrywała ta klasa, której kukła była wykona z najtrwalszych, ale i naturalnych materiałów. W grupie "0"-3 ostatnia spaliła się Marzanna klasy 2b, a w grupie 4-6 sprawa okazała się kłopotliwa. Dyrektor szkoły wraz z Samorządem Uczniowskim postanowili przyznać dwie nagrody: dla klasy 5a i klasy 5b. Zwycięskie  klasy otrzymały bon na lody w wysokości 60 zł.

Ponadto, w czasie ww. konkursu zostały wręczone nagrody uczniom, którzy wykonali najładniejsze czapki Leprikona oraz mieli najciekawszy irlandzki strój w Dzień św. Patryka.

Nagrodzeni uczniowie w klasach "0" - 3:
Paweł Przyborowski, Filip Czubala z "0"1,        
Dariusz Dibowski, Dominika   Bołtuć z "0"2,        
Adrian Zalewski z klasy 1a,        
Julia Nawrocka z klasy 1b,        
Krystian   Błoński z klasy 1c,        
Kamila Monka z klasy 2a        
Julia Wyczling z klasy 2b        
Wiktoria Bloch z klasy 2c        
Wiktoria Miler z klasy 3b        
Adam Gburek z klasy 3c

Zwycięzcy w klasach 4 - 6:
Adrian Banaszek z klasy 4c,        
Daria Padzikowska z klasy 4a,        
Weronika Jendraszak z klasy 4a,        
Weronika Schab z klasy 6b.

          Triumfatorom  gratulujemy, a wszystkim uczniom
i ich wychowawcą dziękujemy za zaangażowanie
i sympatyczną zabawę!

Szczególne podziękowania składamy:    
panu Kazimierzowi    
oraz chłopcom: Kamilowi i Fabianowi z klasy VIb,    
Patrykowi i Piotrowi z klasy VIa    
za przygotowanie boiska do konkursu.

Samorząd Uczniowski    
wraz z opiekunem

 

 

FOTORELACJA Z IMPREZY:

 

 

ŻEGNAMY ZIMĘ… WITAMY  WIOSNĘ

W czwartek, tj. 29 MARCA br. i w naszej szkole będziemy  witać WIOSNĘ… Samorząd Szkolny zachęca wszystkich uczniów klas  "0" - 6 do uczczenia pierwszych dni wiosny poprzez przebranie się w  ten wesoły dzień (29 marca) w wymyślony przez siebie pogodny strój lub rzeczy w  kolorach wiosny (żółte, zielone, białe...). Każda osoba, która będzie przebrana  może liczyć tego dnia na wyrozumiałe traktowanie (nieodpytywanie) przez  nauczycieli oraz drobny upominek!

Najważniejszą atrakcją tego dnia będzie konkurs na "NAJLEPSZĄ MARZANNĘ", do udziału w którym gorąco zachęcamy.

            Regulamin konkursu pt. 'Najlepsza Marzanna'
1. Organizatorem konkursu jest Samorząd Uczniowski Szkoły   Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy wraz z  opiekunami. 2. Konkurs ma charakter otwarty i mogą  w nim wziąć udział wszystkie  klasy naszej szkoły (od „0” do 6). 3. Celem konkursu jest:                             • edukacja dzieci poprzez uczestnictwo w kultywowaniu regionalnych  tradycji folklorystycznych, • rozwijanie kreatywności  i wyobraźni plastycznej oraz zdolności  manualnych, • promocja kultury ludowej, • integracja społeczności szkolnej, • wykonanie jak najlepszej (najtrwalszej) Marzanny. 4. Konkurs odbędzie się w  czwartek, tj. 29 marca 2012 roku, na piaszczystej części boiska w dwóch turach (dla klas "0"-3 oraz 4-6). O dokładnej godzinie poinformujemy wychowawców klas. 5. Prace konkursowe powinny być  przygotowane w formie kukły, która powinna mieć  wysokość ok. 1 metra i powinna być udekorowana  oraz wykonana z ekologicznych materiałów. Ponadto każda  kukła powinna być oznaczona numerem klasy,  przez którą  została wykonana. 6. Kukły zostaną podpalone przez wychowawców klas. 7. Zwycięzcy, czyli klasa w grupie klas "0" - 3, jak i 4 - 6, której  Marzanna będzie paliła się  najdłużej otrzyma bon na  lody w wysokości 60 zł. 8. Każde odstępstwo klasy od regulaminu powoduje jej dyskwalifikację.  

WIOSENNE TRADYCJE, OBRZĘDY, ZWYCZAJE

Jako, że pierwszy dzień wiosny związany jest z końcem zimy i  przebudzaniem się przyrody do życia, miał on przez wieki ogromny wpływ na  ludzi. Jeszcze z czasów pogańskich pochodzi święto wiosny o nazwie  "Jare" - bogate w obrzędy powitania wiosny. Niektóre z tych obrzędów,  np. topienie Marzanny znane i praktykowane są do dzisiaj. Także malowanie  jajek, czy smigus-dyngus utożsamiane dzisiaj z Wielkanocą związane są z  obrzędami Słowian. Jajko było symbolem życia, a oblewanie wodą symbolizowało  pozimowe oczyszczenie i w pewnym sensie dawało sygnał "skończyła się zima,  już można szaleć". Z najnowszych zwyczajów związanych z przywitaniem  pierwszego dnia wiosny należy wymienić urywanie się uczniów i studentów z  zajęć, czyli wagary, które z reguły w ten jeden dzień w roku są tolerowane  przez nauczycieli i opiekunów.

KIEDY ZACZYNA SIĘ WIOSNA?

Pierwszy dzień wiosny kalendarzowej to 21 marca. Wiosna  astronomiczna zaczyna się w momencie gdy Słońce "przekracza" równik  (ang: Equinox - równonoc wiosenna) ma to miejsce 20 lub 21 marca.     W 2012 roku wiosna astronomiczna rozpoczyna się 20 marca  punktualnie o godzinie 05:14 UTC, a więc w Polsce rozpocznie się także 20 marca  o godzinie 06:14 (czas CET).

Dla porównania:     W 2011 roku wiosna rozpoczęła się 21 marca  21 minut po północy czasu polskiego.     W 2010 roku pierwszy dzień wiosny to 20 marca (początek  17:32 UTC/18:32 CET).     W 2009 roku rozpoczęła się 20 marca o godzinie 11:44 UTC  (12:44 czasu polskiego).  

Astronomiczna wiosna kończy się letnim przesileniem  (najdłuższym dniem roku) 20/21 czerwca. Ostatni dzień wiosny kalendarzowej to  21 czerwca, 22 czerwca rozpoczyna się kalendarzowe lato.

 

 

OBCHODY DNIA KOBIET

Jak co roku, 8 marca  obchodziliśmy Święto Kobiet. Z tej okazji chłopięca część Samorządu Szkolnego przygotowała niespodziankę dla wszystkich Pań z naszej szkoły. Chłopcy złożyli Paniom pracującym w naszej szkole życzenia oraz wręczyli podarki w postaci: własnoręcznie wykonanych zakładek do książek i słodkości. Wszystkie te podarki są wyrazem wdzięczności i szacunku dla Płci Pięknej.  Zaszczyt wręczania kartek i składania życzeń Paniom w imieniu całej  męsko-chłopięcej części szkoły miało czterech chłopców, tj.: Piotr i Patryk z klasy VIa - Kacper z Vb i Robert z klasy IVc.

    F O T O R E L A C J A:

 

 

POCZTA WALENTYNKOWA

Zbliżają się WALENTYNKI. W tym roku Dzień  Zakochanych wypada w czasie ferii, dlatego pocztę walentynkową organizujemy w  ostatnim tygodniu I semestru, przed feriami. Jeśli chcesz, aby w Twoim  imieniu wręczyć Walentynkę komuś, kogo lubisz, przygotuj ją  (pamiętaj o estetyce wykonania podarunku) i w dniach od 30 stycznia do 7 lutego  br. wrzuć do skrzynki, która jest umieszczona na holu II piętra.     Walentynki będziemy wręczać w czwartek, tj.  9   lutego 2012 roku, na 4 godzinie lekcyjnej.

Pamiętajcie, aby wyraźnie napisać, dla kogo jest adresowana Walentynka (imię i nazwisko, klasa).     Jeśli ktoś nie chce, nie musi się podpisywać.

Samorząd Uczniowski     wraz z opiekunem

WALENTYNKI ZOSTAŁY ROZDANE

W czwartek, tj. 9 lutego br.   Samorząd Szkolny rozdał WALENTYNKI, które uczniowie  składali przed feriami do skrzynki na II piętrze w ramach akcji pn. Poczta  Walentynkowa. Członkom Samorządu Szkolnemu w rozdawaniu życzeń  walentynkowych pomagał "Amorek", którym była pięknie przebrana Alicja Pawełczak z klasy II b. Walentynek było bardzo dużo i były bardzo  starannie przygotowane; znak to, że uczniowie naszej szkoły lubią się nawzajem  i potrafią okazywać sobie sympatię. 
Dziękujemy Pani Ilonie Bukowieckiej oraz  mamie Alicji Pawełczak za przygotowanie stroju „Amora” i włączenie się ww.  akcję.

Samorząd Szkolny wraz z  opiekunem

 

 

DYSKOTEKA WALENTYNKOWA

Jak wszyscy wiemy,  jedną z najbardziej lubianych rzeczy w naszej szkole są dyskoteki.     W związku ze zbliżającym się Świętem Zakochanych Samorząd  Uczniowski zorganizuje 9 lutego 2012 r. (czwartek) kolejną z nich. Bawić się będziemy od godz. 17.00 do godz. 19.00 na holu II  piętra.     Wstęp będzie kosztować  1,50 zł.
UWAGA! Każdy uczestnik dyskoteki powinien mieć na sobie element  ubioru w kolorze czerwonym!

http://www.seminarium.pelplin.diecezja.org/gfx/camera.pngZapraszamy także do   GALERII: http://www.sp41.bydgoszcz.pl/?id=dyskoteka_walentynkowa2012

 

Gwarantujemy dobrą  zabawę. ZAPRASZAMY!     Samorząd Uczniowski     wraz z opiekunem

WŁĄCZAMY SIĘ AKCJĘ WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

Drogie koleżanki i drodzy koledzy,
    dziękujemy Wam za to, że tak wyśmienicie bawiliście się w czasie wtorkowej dyskoteki i za to, że włączyliście się w akcję charytatywną na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dzięki Waszemu wsparciu i dobremu sercu zebraliśmy 231,60 złotych. Całą kwotę przekazaliśmy 18 stycznia 2012 roku bydgoskiemu sztabowi Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Samorząd Uczniowski     wraz z opiekunem

KONKURS W RAMACH SUPERKLASY "GWIAZDKA 2011"

We wtorek, tj. 20  grudnia br.  Samorząd Uczniowski przeprowadzi konkurs w ramach Superklasy  pn. "GWIAZDKA 2011". Prosimy,  aby wszystkie klasy wraz z wychowawcami udekorowały świątecznie swoje sale  lekcyjne. Poniżej znajduje się regulamin konkursu, w którym są zamieszczone   szczegółowe kryteria i sposób oceny wystroju klas.
REGULAMIN KONKURSU "GWIAZDKA  2011"

  • W konkursie uczestniczą wszystkie  klasy od 0- VI;
  • Oceny dokonują wszyscy obecni w szkole członkowie Samorządu Uczniowskiego (12 osób) w tajnym głosowaniu;
  • Członkowie SU przy cenie sal będą  kierować się następującymi kryteriami:        Po obejrzeniu sali każdy członek SU  przyznaje każdorazowo danej klasie punkty w skali od 0-10;
    • wkład  pracy uczniów w przystrojeniu sali,
    • estetyka,
    • pomysłowość,
    • ogólna  świąteczna atmosfera panująca w klasie.
  • Po zakończeniu oględzin punkty są  sumowane przez Zarząd Samorządu Szkolnego;
  • Wyniki konkursu ogłaszane są  publicznie;
  • Miejsca poznawane są w dwóch  kategoriach: ogólnej - w skali szkoły i grupowej dla grup wiekowych 0-III oraz IV-VI;
  • Opiekun Samorządu Szkolnego osobiście  nadzoruje przebieg konkursu i  jest odpowiedzialny za profesjonalizm oględzin sal oraz rzetelność głosowania  przez członków SU;
  • Opiekun SU powinien dbać o to, aby nikt,  ani nauczyciele, ani sami członkowie SU, nie wywierali nacisku na głosujących;
  • Opiekun SU nie bierze udziału w  głosowaniu.

KONKURS  "GWIAZDKA 2011" ZOSTAŁ ROZSTRZYGNIĘTY  

We wtorek, tj. 20 grudnia br., 12  członków Samorządu Szkolnego dokonało oceny sal lekcyjnych w ramach konkursu superklasy  "Gwiazdka 2011". Każdy członek  Samorządu Szkolnego mógł przyznać punkty od 0 do 10.  Maksymalna ilość punktów jaką mogła uzyskać  klasa za wystrój sali to 120. Poniższa tabela przedstawia sumę punktów  przyznanych przez członków SU i zdobyte miejsce w konkursie. Pod tabelą  znajdują się wyniki miejsc w grupach wiekowych 0-III i IV-VI oraz miejsca  zdobyte przez klasy w ramach konkursu Superklasa.

  

 Nr sali    lekcyjnej

Suma punktów    przyznanych przez członków Samorządu Szkolnego

 Zdobyte miejsce

 

Klasy 0-III

38

100

III miejsce

39

88

V miejsce

40

66

VII miejsce

42

118

I miejsce

44

111

II miejsce

45

97

IV miejsce

22

77

VI miejsce

 

Klasy IV-VI

27

83

V miejsce

28

79

VI miejsce

30

93

III miejsce

32

103

I miejsce

33

86

IV miejsce

17

100

II miejsce

Klasy 0-III I miejsce - sala 42II miejsce - sala 44III miejsce - sala 38 Klasy IV-VI I miejsce - sala 32II miejsce - sala 17III miejsce - sala 30

SUPERKLASA KLASY I                                                       I miejsce - I B, I C                                             II miejsce - I A                                      KLASY II                                                     I miejsce - II C                                                   II miejsce - II A                                        III miejsce - II B

        KLASY III I miejsce- III A     II miejsce- III B, III C     KLASY IV I miejsce- IV BII miejsce- IV A, IV C KLASY V I miejsce- V CII miejsce- V A, V B     KLASY VI I miejsce- VI AII miejsce- VI B

MIKOŁAJKI

Jak co roku, 6 grudnia, zawitał Mikołaj. W tym  roku także do naszej szkoły. Jest to dobry znak i świadczy o tym, że byliśmy  grzeczni i zasłużyliśmy na prezenty. W  związku z dużą ilością pracy Św.  Mikołaj zostawił słodkie prezenty i nakazał rozdać je członkom Samorządu Uczniowskiego  w asyście jego dwóch aniołów, wszystkim uczniom i pracownikom naszej szkoły.       Co uczyniliśmy… życząc przy tym smacznego i radości z nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia. Szkoda, że Mikołajki są tylko raz w roku…

PS Dziękuję tym, którzy przyczynili się  do mikołajkowej akcji, tj. przewodniczącej Rady Rodziców pani Agnieszce Wyczling, rodzicom uczniów klasy II b: pani Marzenie Pawełczak, pani Agnieszce Rybarczyk i pani Marzenie Żygowskiej oraz  wychowawcy klasy II b, pani Ilonie Bukowieckiej. Dzięki zaangażowaniu i kreatywności  ww. Pań  możliwe było zakupienie słodyczy dla wszystkich uczniów naszej szkoły.   Szczególne podziękowanie należy się aniołom w osobach Alicji Pawełczak i Julii  Wyczling z klasy II b oraz członkom Samorządu Uczniowskiego, tj. Julii, Poli, Weronice oraz Piotrowi, którzy dzielnie pełnili  powierzoną im przez Św. Mikołaja funkcję!

Gracjan  Czapiewski   opiekun Samorządu Uczniowskiego

 

 

KONKURS NA NAJPIĘKNIEJSZY WIANEK ADWENTOWY

Samorząd Szkolny  zachęca uczniów klas I -VI naszej szkoły do wzięcia udziału w konkursie  plastycznym na NAJPIĘKNIEJSZY WIANEK ADWENTOWY. Poniżej zamieszczamy  szczegółowy regulamin konkursu, historię wieńca adwentowego i instrukcję  wykonania symbolu adwentowego.

WIENIEC ADWENTOWY - HISTORIA I SYMBOLIKA

Jednym z najbardziej  wymownych zwyczajów adwentowych jest wieniec adwentowy, który ustawia się koło  ołtarza. Zwyczaj ten pochodzi z Niemiec, gdzie w 1839 r. pastor prowadzący  przytułek dla sierot wpadł na pomysł, aby wieńcem przystroić świetlicę dla dzieci.  Razem z wychowankami w I niedzielę adwentu zapalił pierwszą świecę adwentową by  wytworzyć nastrój skłaniający do modlitwy. Następne, mniejsze dwadzieścia  cztery świece podopieczni zapalali każdego dnia aż do Wigilii, gromadząc się na  śpiew i modlitwę. Później drewniane koło przystrojono gałązkami jodły. Z czasem  liczbę świec zmniejszono do czterech, a zwyczaj ten szybko rozszedł się po  wielu krajach. W Polsce zwyczaj ten pojawił się po I wojnie światowej. Obecnie mamy wieńce  adwentowe w kościele, ale także w wielu domach stroiki bożonarodzeniowe mają  właśnie kształt wieńca. Wykonuje się go z gałązek szlachetnych drzew iglastych,  takich jak: świerk, jodła czy sosna. Na wieńcu są umieszczone cztery świece  symbolizujące cztery niedziele adwentowe. Świece zapala się w kolejne niedziele  Adwentu (najpierw jedną, potem dwie itd). Zapalanie świec oznacza czuwanie i  gotowość na przyjście Chrystusa. Wiąże się to ze słowami Chrystusa, który  określał siebie mianem "światłości świata".

JAK WYKONAĆ WIANEK ADWENTOWY?

  • Zaczynamy od „szkieletu" naszego wianka.

Można go wykonać ze splecionych drucików,  grubego, zaplecionego w warkocz sznurka oraz giętkich gałązek. Można nawet  wyciąć podstawę ze styropianu. Gdy zależy nam na profesjonalizmie i oszczędności czasu, kupmy gotowy "stelaż". W kwiaciarniach jest  np. dostępna tzw. gąbka florystyczna, na bazie której swe dzieła wykonują tzw.  fachowcy. Żeby z niej skorzystać, potrzebne będzie okrągłe naczynie o odpowiedniej  średnicy, w którym ją umieścimy.

  • Gdy nasza zielona podstawa jest już gotowa, trzeba ją odpowiednio ozdobić.

Najpierw zielone gałązki. W zależności od  rodzaju szkieletu, będziemy je wciskać, przyczepiać drucikiem lub przyklejać  specjalnym klejem w „pistolecie" (do zakupienia w sklepach typu OBI). Żeby  było łatwiej Wam, poobrywajmy i przygotujmy mniejsze gałązki. Jeżeli niezbędny  jest drucik, nawińmy go na końcu każdej z nich. Jeśli sobie nie radzisz poproś  o pomoc dorosłych. Rodzice pokażą Ci, jak umieszczać gałązki, by ładnie i  dokładnie zakrywały stelaż. Najlepiej robić to tak, by układały się jak łuski,  zachodząc na siebie. Po gałązkach kolej na szyszki, orzechy i owoce, wstążeczki itp.   Te najprawdopodobniej najłatwiej będzie przykleić (byle nie klejem do  papieru!). Żeby łatwo i stabilnie zamontować świece, przydałoby się dokonać inwestycji w  specjalne uchwyty, takie niby świeczniki ze "spinaczem do bielizny",  które wepniemy w nasz wieniec. Niektóre gotowe podstawy mają już przygotowane  cztery otwory. Można również posłużyć się odpowiednio sztywnym drutem. Jak wszyscy wiemy, świec może być tyle ile dni  Adwentu (potrzebny będzie gigantyczny wręcz wieniec i dużo miejsca na  niego), bądź tyle ile niedziel, czyli cztery. Piątą, jeżeli postanowimy ją  zapalić, umieszczamy w środku. Oczywiście nie używamy świec dowolnej barwy. Ich  kolory są ściśle określone: trzy fioletowe (niebieskie), jedna różowa (ta na  III niedzielę), a piąta biała lub złota. Podobno dopuszczalne są jeszcze świece  czerwone, będące symbolem radości. Na każdej świeczce można umieścić kokardkę. Jeżeli WIENIEC ADWENTOWY ma być wyłącznie świąteczną  dekoracją, pozbawioną religijnej symboliki, możemy wykonać go z czego dusza  zapragnie. Również jego kolorystyka będzie dowolna. Gotowe dzieło możemy  spryskać sztucznym śniegiem. Właściwie wszystkie czynności poza splataniem i cięciem  drutów możecie wykonać samodzielnie. Jeśli sobie z czymś nie radzicie,  poproście rodziców o podpowiedź i pomoc.

Życzymy fantazji i super zabawy przy tworzeniu waszego  niepowtarzalnego wieńca adwentowego!

 

 

 

 

„PODZIEL SIĘ Z INNYMI” - ZBIÓRKA DARÓW DLA  UBOŻSZYCH UCZNIÓW

Szanowni  Rodzice i Uczniowie!
Informujemy,  że  od 14  listopada br., Samorząd Szkolny i Pedagodzy Szkoły przystępują do akcji pn. „Podziel się z innymi”. Zbieramy odzież, maskotki oraz trwałą żywność dla  uboższych uczniów naszej szkoły i ich rodzin. Dary można przynosić do pokoju pedagogów szkoły, (parter, pokój  nr 3). Proszę wrócić uwagę, aby odzież była przydatna oraz czysta! 

Pomóż innym - może  i Ty będziesz kiedyś w potrzebie!  
Z  góry dziękujemy za okazane serce!

 

SAMORZĄD UCZNIOWSKI W SCHRONISKU DLA ZWIERZĄT

Samorząd Uczniowski w Październiku -miesiącu dobroci dla zwierząt organizował dwie akcje, które miały uczulić społeczność naszej szkoły na  los bezdomnych zwierząt i wesprzeć  bydgoskie Schronisko dla Zwierząt.   Podczas tegorocznej akcji: „Październik -miesiącem  dobroci dla zwierząt" wspólnie zebraliśmy dużo różnych darów, tj.:

  • 18  kg karmy dla psów i kotów;
  • 3 kg ryżu;
  • 3 kg kaszy;
  • 5 koców;
  • 4 miski;
  • maskotki;
  • 4 puszki karmy mokrej.

Dodatkowo, za zebrane w trakcie akcji  sprzedaży zdrowych kanapek 120 zł, pan Gracjan zakupił (zgodnie z sugestią pani  Izabelli Szolgini, dyrektora bydgoskiego schroniska dla zwierząt) 12 sztuk  szamponów dla szczeniąt TRIXE 250 ml.
    W czwartek, 17 listopada br. „zatrudniłyśmy” kierowcę, którym była wiceprzewodnicząca  Rady Rodziców, pani Barbara Szymczak i zawiozłyśmy wszystko do schroniska. Pani  pracująca w schronisku, odebrała od nas dary, podziękowała i oprowadziła po  schronisku. Mogłyśmy przekonać się, że zwierzęta maja zapewniony ciepły i suchy  kojec, wodę, pożywienie, a nawet zabawki. Jednak i tak daleko temu wszystkiemu  do przytulnego, domowego kąta… Gdybyście jeszcze chcieli pomóc naszym  małym czworonożnym przyjaciołom, to przynieście: pluszaki, gumowe zabawki,  miski, bandaże, karmę dla szczeniąt i kociąt.

Bardzo dziękujemy Wam za okazane  serce!     Pola Jankowska       Alicja Szymczak

PS Jeśli chcielibyście zobaczyć komu  wspólnie pomogliśmy, to zajrzyjcie na: http://www.schronisko.org.pl/. Jest tam kącik  adopcyjny, kącik z radami dla właścicieli zwierząt, różne informacje o  schronisku, a nawet kącik z humorem…

W parku na ławce facet gra z psem w  pokera. - Ale  mądry pies! -  zachwyca się przechodzień. - No,  jeszcze nie bardzo, jak mu przychodzi dobra karta, to głupi macha ogonem!

 

DYSKOTEKA ANDRZEJKOWA

"Gdy święty Andrzej ze śniegiem  przybieży, sto dni śnieg na polu leży."

Andrzejki to jedyny w roku wieczór magii i  czarów... Andrzejkowe wróżby przetrwały aż do dziś i cieszą się niesłabnącą popularnością. Wróżyć próbujemy trochę dla zabawy, a  trochę na serio, aby uchylić rąbka tajemnicy spowijającej przyszłość.
Daj się porwać magii Andrzejkowego  Wieczoru - nie spędzaj Andrzejek samotnie - dołącz do nas - przyjedź do naszej szkoły na dyskotekę andrzejkową, która odbędzie się w czwartek, tj. 24  listopada br.     Miejsce zabawy to tradycyjnie      hol II piętra. Zabawa zacznie się o godz. 17.00, a  zakończy się o godz. 19.00                                             Wstęp kosztować będzie 1 zł

Zapraszamy!  
Samorząd Uczniowski

 

 

 

PAMIĘTAMY...

1 listopada - Wszystkich  Świętych, 2 listopada - Dzień Zaduszny 

 

"Śpieszmy się  kochać ludzi tak szybko odchodzą i ci co nie odchodzą nie zawsze powrócą i nigdy nie wiadomo mówiac o miłości   czy pierwsza jest ostatnią czy ostatnia  pierwszą"
Śpieszmy się, ks. Jan Twardowski

 

Uroczystość Wszystkich Świętych nie jest - wbrew spotykanym niekiedy  opiniom - "Świętem Zmarłych". 1 listopada Kościół cieszy się z  faktu, iż bardzo wielu zmarłych przebywa u Boga w niebie. W odróżnieniu od tej  uroczystości, następnego dnia - 2 listopada - wspomina się  wszystkich wiernych zmarłych. Jest to dzień modlitwy za tych, którzy w czyśćcu  przygotowują się do chwały nieba.
Uroczystość Wszystkich Świętych jest jednym z  najbardziej radosnych dni dla chrześcijan. W ciągu roku niemal każdego dnia  przypada wspomnienie jednego lub kilku świętych znanych z imienia. Jednak ich  liczba jest znacznie większa. Wiele osób doszło do świętości w zupełnym  ukryciu. 1 listopada Kościół oddaje chwałę wszystkim świętym, tym oficjalnie  uznanym i tym nieznanym z imienia.       Dzień 1 listopada przypomina prawdę o powszechnym powołaniu do świętości. Każdy  z wierzących, niezależnie od konkretnej drogi życia: powołania do małżeństwa,  do kapłaństwa czy zakonu, do życia w samotności, jest powołany do świętości.  Tej pełni człowieczeństwa nie można osiągnąć własnymi siłami. Konieczna jest  pomoc łaski Bożej, czyli dar życzliwości Boga. Ponieważ Stwórca powołuje do  świętości wszystkich, także każdemu człowiekowi pomaga swą łaską. Teologia  wskazuje, iż każdy otrzymał dar zbawienia, bo Jezus Chrystus złożył ofiarę za  wszystkich ludzi. Od każdego z nas jednak zależy, w jakim stopniu przyjmiemy od  Boga dar świętości. Dzień ten  wskazuje na hojność Pana Boga i pogłębia  nadzieję, że wszelkie rozstanie nie jest ostateczne, bo wszyscy są zaproszeni  do domu Ojca.
      Razem jednak Dzień Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny przypominają prawdę o  wspólnocie Kościoła, obejmującej świętych w niebie, pokutujących w czyśćcu i  żyjących jeszcze na ziemi. Wśród tych trzech stanów Kościoła dokonuje się,  poprzez modlitwę, pamięć czy ofiarę, ciągła wymiana dóbr duchowych. W tej łączności (komunii) wyraża się świętych obcowanie.

  W Dzień Zaduszny tradycją jest chodzenie na groby bliskich,  palenie zniczy, modlitwy i odprawianie mszy w intencji zmarłych. Dzień Zaduszny  jest dniem modlitw za ludzi zmarłych, których dusze oczekują w czyśćcu na  ostateczne spotkanie z Bogiem. Zaduszki są wspomnieniem zmarłych potrzebujących  jeszcze oczyszczenia, które mogą uzyskać przez modlitwę wiernych i Kościoła.  Jest to dzień nabożeństw i modłów w intencji wszystkich zmarłych, a zwłaszcza  dusz odbywających jeszcze pokutę. Temu celowi służą m.in. ofiary składane w kościołach i na cmentarzach. Są to tzw. wypominki za naszych najbliższych  zmarłych, by cały Kościół modlił się za ich zbawienie. Z ambon lub przy ołtarzu  odczytuje się imiona zmarłych wypisanych na kartkach i odmawia zwyczajowe  modlitwy za wszystkich zmarłych.


Jak czcimy Święto Wszystkich Świętych i  Dzień Zaduszny w naszej szkole?
Samorząd Szkolny wraz z klasą IV a i opiekunami tj. panią Katarzyną Łasa i panem Gracjanem Czapiewskim udadzą  się w środę tj. 2 listopada br. na Cmentarz Bohaterów Bydgoszczy,  który znajduje się na Wzgórzu Wolności, aby uczcić poległych w czasie II Wojny  Światowej oraz znanych bydgoszczan, których symboliczne groby znajdują się na  tej bydgoskiej nekropolii.   Odwiedziny Cmentarza - Miejsca Pamięci  Narodowej będzie nie tylko oddaniem czci zmarłym przez zapalenie zniczy i  złożenie kwiatów, ale będzie także lekcją historii o bydgoskiej martyrologii i  okazją wspomnienia biografii sławnych bydgoszczan, tj. Międzywojennych  Prezydentów Bydgoszczy- Leona Barciszewskiego, Bernarda Śliwińskiego czy  dziennikarza Konrada Fiedlera.

 

 

KONKURS NA NAJLEPSZY LAMPION Z DYNI

Od paru lat na przełomie października i listopada można zaobserwować  ciekawe zjawisko. Pomiędzy paletami zniczy, chryzantem i ozdób choinkowych leżą sobie spokojnie brzuszaste dynie. Komercja przywiała  do nas zza oceanu Halloween, a skoro już go polubiliśmy, nie może w naszych  domach i naszej szkole zabraknąć bardzo istotnego atrybutu- lampionu z dyni.   Samorząd Szkolny organizuje konkurs na najlepszy lampion z dyni. Zachęcamy uczniów klas IV – VI do udziału w ww. konkursie. Lampiony przynosimy do 26 października br., do sali  nr 31, a ogłoszenie zwycięzców nastąpi w czasie apelu z okazji Halloween (piątek, 28 października 2011 roku). Zwycięzcy  konkursu otrzymają atrakcyjne nagrody! Zapraszamy do wspólnej zabawy!

JAK ZROBIĆ LAMPION Z DYNI? Będzie ci potrzebna ładna, dorodna dynia (kupisz ją w markecie lub  sklepie warzywnym) oraz ostry nóż i łyżka. Na górze odetnij okrągłe wieczko i  przez powstały otwór wydrąż cały miąższ. Nie wyrzucaj wieczka, przyda się jako  nakrycie, ani miąższu – zrobisz z niego zupę! Kolejnym krokiem jest naniesienie  wzoru na dyni przy pomocy ciemnego markera - oczy, nos, usta. Możesz także  narysować go na kartce, a potem odwzorować na owocu przy pomocy widelca. Otwory  wycinamy, a w środek wkładamy świecę. Gotowe!

UWAGA! Jeśli chcesz przeczytać szczegółowy plan  przygotowania lampionu z dyni to wpisz w wyszukiwarkę internetową zdanie: „Jak zrobić lampion z dyni”. Pojawią się  strony, na których oprócz tekstu będziesz mogła/mógł obejrzeć również film  instruktarzowy dotyczący tworzenia lampionu. Nie masz możliwości  skorzystania  Internetu, zgłoś to nauczycielowi  plastyki, a udostępni Tobie te same instrukcje w formie papierowego wydruku.

Samorząd  Szkolny z opiekunem

 

 

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA NAJLEPSZY LAMPION Z DYNI

 

W piątek, 28 października 2011 roku czasie apelu pt. "Czym różni się Halloween od Zaduszek" nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu na "Najlepszy lampion z dyni". Zwycięzcom pogratulowała, wręczyła dyplomy oraz nagrody pani dyrektor Hanna Matuszewska. Wśród nagrodzonych uczniów znaleźli się:

I miejsce zdobyła Wiktoria Piechnik,  
II miejsce
zdobył Przemysław Bobak,    
III miejsce
zdobyła Kamila Andrzejewska.

Wyróżnienia otrzymali:

Pola Jankowska,  
Patrycja Betka,  
Kinga Dziurkiewicz,  
Szymon Madej,
Łukasz Kornowski,
Sandra Jagodzińska,  
Weronika Welke,

Paulina Rydlewska.

 

 

 

DYSKOTEKA HALLOWEENOWA

Informujemy, że Samorząd Szkolny organizuje dla  uczniów klas IV-VI dyskotekę szkolną z okazji halloween. Zabawa odbędzie się  27 października br. od godz. 17:00 do godz. 19:00 na holu II pietra.     Wstęp będzie kosztował 1 zł. Mile widziane będzie przebranie  halloweenowe.

  Gwarantujemy dobrą zabawę!
Samorząd Szkolny z opiekunami

 

 

 

PAŹDZIERNIK  – MIESIĄCEM DOBROCI   DLA ZWIERZĄT

Co roku na początku października obchodzony jest Światowy Tydzień Zwierząt. Dodatkowo 1 października obchodzony jest Światowy Dzień Ptaków i Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu, 2 października - Europejski Dzień Ptaków  i Światowy Dzień Zwierząt Hodowlanych, 4 października wypada Dzień św.  Franciszka a zarazem Światowy Dzień Zwierząt. Tego dnia rozpoczyna się Światowy  Tydzień Zwierząt. Ustanowiony został pod koniec lat dwudziestych ubiegłego  wieku, nieprzypadkowo wybrano tę datę, otóż została ona wybrana na pamiątkę  rocznicy śmierci (3 października) św. Franciszka z Asyżu, przez Kościoły  chrześcijańskie uznawanego za patrona zwierząt. Ponadto październik uznany jest  Międzynarodowym Miesiącem Dobroci dla Zwierząt.
    Obecnie stosunek  społeczeństwa do zwierząt jest o wiele lepszy niż w czasach Franciszka z Asyżu.  Również prawo przewiduje sankcje karne za znęcanie się nad zwierzętami czy ich  nieuzasadnione zabijanie. Warto jednak pamiętać, że w naszej kulturze część  zwierząt uważanych jest za lepsze od pozostałych, bardziej zasługujących na  szacunek czy opiekę. W trakcie rozmaitych dni  czy tygodni poświęconych zwierzętom, zwykle pamięta się jedynie o tych  “lepszych” zwierzętach, wzruszając się losem bezpańskich psów, głodnych kotów  czy maltretowanych koni. A przecież obok nas żyją tysiące innych gatunków i  często ich los jest równie tragiczny.
Samorząd Szkolny w  miesiącu dobroci dla zwierząt organizuje dwie akcje, które mają uczulić  społeczność naszej szkoły na los bezdomnych zwierząt i wesprzeć  bydgoskie schronisko dla zwierząt.

  • Pierwsza akcja  to zbiórka karmy dla bezdomnych psów i kotów,  którą na koniec miesiąca przekażemy bydgoskiemu schronisku dla zwierząt.  Zachęcamy Rodziców i Uczniów, aby włączyli się ww. akcję i przynosili w każdy piątek października w  godz. od 7:50 do 10:35 karmę dla zwierząt (suchą lub mokrą), kaszę, ryż, miski oraz koce do miejsca zbiórki makulatury, które  znajduje się w piwnicy, pokój nr 8.
  • Druga  kampania przeprowadzona będzie przez SU w ramach działalności  prozdrowotnej. Członkowie Samorządu Szkolnego wykonają zdrowe kanapki, które  będą sprzedawać czasie przerw za drobną cenę (duże kanapki za 1 zł, małe za 50 gr). Akcja odbędzie się w czasie dwóch pierwszych przerw międzylekcyjnych, na holu II piętra, 18 października 2011 roku. Za całość zebranej kwoty zostanie  zakupiona karma dla zwierząt.

Pokażcie swoje  dobre serca dla zwierząt!  
Samorząd  Szkolny  
z opiekunem

 

 

ZDJĘCIA Z AKCJI "KUP KANAPKĘ DLA SCHRONISKA"

 

 

AKCJA TWÓJ SZCZĘŚLIWY NUMEREK

W tym roku  realizowana jest akcja pod nazwą   "Twój Szczęśliwy Numerek", zainicjowana przez członków Samorządu Uczniowskiego. Szczęśliwy numerek pozwala, nie mniej szczęśliwemu   posiadaczowi, na jeden dzień zapomnieć o trudach związanych z ustnym  sprawdzaniem wiedzy. Los bywa ślepy, nie zawsze pamięta, by się do nas   uśmiechnąć, dlatego nieco mu pomagamy, losując spośród nas tego, kto przez jeden   dzień może poczuć się w szkole niezagrożonym nagłym jak zawsze niespodziewanym   pytaniem ze strony nauczyciela.
Zapoznajcie się z poniżej zamieszczonym regulaminem akcji "Szczęśliwy numerek".

§1   Szczęśliwy numerek jest losowany każdego  dnia (od poniedziałku do piątku) przed pierwszą lekcją około godziny 7:50, przy pokoju  nauczycielskim i obowiązuje do końca zajęć lekcyjnych w danym dniu. §2     Każdego dnia może być wylosowany tylko jeden numerek od I do XXIV (numery zapisywane będą cyframi rzymskimi). Losowaniem zajmują się  przedstawiciele SU i jego opiekunowie. Wylosowane numery podane są do  wiadomości uczniów i nauczycieli przez ich wywieszenie w gablocie samorządu  uczniowskiego i w pokoju nauczycielskim. §3     Szczęśliwy numerek posiada ta osoba, której numer z dziennika odpowiada  wylosowanemu.     Od wyniku losowania nie ma odwołań. §4   Osoba ze szczęśliwym numerkiem ma prawo zadecydować o pójściu do odpowiedzi  ustnej na ocenę. Z przywileju można ale nie trzeba skorzystać. §5   Paragraf 4 (§4) jest nieważny, jeżeli odpowiedź ustna  ma zaważyć na ocenie semestralnej. §6   Szczęśliwy numerek nie zwalnia od wykonywania  zadań domowych. Za zadanie domowe (lub jego brak) uczeń może zostać oceniony. §7   Uczeń ma obowiązek pisać zapowiedziane prace klasowe i  sprawdziany. Uczeń ze szczęśliwym numerem jest zobowiązany do aktywnego  udziału w lekcji. Za pracę na lekcji uczeń może zostać oceniony! §8   Szczęśliwy numerek nie obowiązuje na lekcjach  wychowania fizycznego. §9   Uczeń posiadający szczęśliwy numerek  nie jest zwolniony z przestrzegania regulaminu szkolnego. Szczęśliwy numerek  nie chroni od uwag za złe zachowanie. §10   Każdy numerek może być wylosowany tylko jeden raz w miesiącu. Po  wylosowaniu jest odkładany i wraca do puli pierwszego dnia nowego miesiąca. §11   W przypadku nieodpowiedniego  zachowania uczeń traci swoje przywileje, których może go pozbawić dowolny  pracownik szkoły w porozumieniu z wychowawcą lub dyrektorem. §12   Szczęśliwy numerek nie dotyczy osób, które bardzo często opuszczają  zajęcia szkolne oraz notorycznie uchylają się od odpowiedzi.

 

 

ŻYCZENIA NA DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

 

„Słowo miłość - za Ich  troski,   Słowo wdzięczność - za Ich trud.  
Dar to skromny, dar uczniowski,   wyśpiewany z serc jak z nut…”

 

Szanowny Panie Dyrektorze, Pani Dyrektor, drodzy Nauczyciele  
i  Pracownicy Administracji i Obsługi naszej szkoły.

  Samorząd Uczniowski w imieniu wszystkich kolegów  i koleżanek z naszej szkoły   oraz w swoim własnym chce złożyć Państwu najlepsze  życzenia   z okazji Dnia Edukacji Narodowej,   znanego nam wszystkim jako
Dzień Nauczyciela.
Najcenniejszym i najtrwalszym  podarunkiem jaki można dać dziecku jest -  WYKSZTAŁCENIE.   Za trud włożony w naszą edukację, za ciężką pracę i wskazywanie  właściwej drogi,  
serdecznie dziękujemy  i  życzymy samych radości i sukcesów.

 

 

 

DYSKOTEKA Z OKAZJI DNIA CHŁOPAKA

Jak wszyscy wiemy, jedną z najbardziej  lubianych rzeczy w naszej szkole są dyskoteki.   W związku ze zbliżającym się Dniem Chłopaka Samorząd Szkolny organizuje 29 września 2011 r. (czwartek) pierwszą w tym roku szkolnym dyskotekę. Bawić się będziemy od godz. 17.00 do godz.  19.00 na holu II pietra. Wstęp kosztować będzie 1 zł. Zachęcamy chłopców, aby na dyskotekę  ubrali się galowo i założyli krawat lub muszkę:) Fotoreację z dyskoteki z okazji Dnia Chłopaka można obejrzeć w zakładce galeria szkolna.

 

ZAPRASZAMY!
Gwarantujemy dobrą zabawę! Samorząd Szkolny SP 41 w Bydgoszczy

 

 

 

KONTYNUUJEMY ZBIÓRKĘ NAKRĘTEK...

„Nie wykręcaj się - pomóż Nikolasowi”

W roku szkolnym  2011/2012 kontynuujemy akcję, która polega na zbiórce plastikowych nakrętek (po  sokach, napojach, nabiale, środkach chemicznych itp.) Zebrane  nakrętki odkupi od mamy Nicolasa firma z Bydgoszczy, która za kg nakrętek to  ok. 250 szt., zapłaci 1zł. Pieniądze ze sprzedaży nakrętek zostaną przeznaczone  na rehabilitację przedwcześnie narodzonego, 3 letniego NIKOLASA SUDOŁA,  u którego wystąpiło krwawienie dokomorowe, a jego konsekwencją jest wodogłowie i nieprawidłowy rozwój psychoruchowy. Długotrwałe przebywanie w inkubatorze spowodowało retinopatię 5 stopnia , na skutek czego chłopiec jest  niewidomy, zaś w 2009 roku rozpoznano u niego padaczkę.

 

 

  Wkręć się w  pomaganie! Samorząd  Szkolny SP nr 41 w Bydgoszczy

 

 

WYNIKI WYBORÓW DO SAMORZĄDU SZKOLNEGO

W  piątek, 16 września br. uczniowie klas IV-VI Szkoły  Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy wybrali skład Samorządu Szkolnego.
    Członkami  Samorządu Uczniowskiego SP nr 41  w roku  szkolnym 2011/2012 zostali:

  1. Patryk Hałas z klasy VI a;
  2. Julia Nowak z klasy VI a;
  3. Piotr Przyborowski z klasy VI a;
  4. Helena Wiśniewska z klasy VI b;
  5. Michalina Kufel z klasy VI b;
  6. Alicja Szymczak z klasy V a;
  7. Pola Jankowska z klasy V a;
  8. Monika Łobodzińska z klasy V c;
  9. Kacper Krecz z klasy V b;
  10.  Adrian Latzki z klasy IV b;
  11.  Robert Strehl z klasy IV c;
  12.  Kacper Pedziński z klasy IV c.
    Ponadto informuję, że pierwsze spotkanie nowowybranego Samorządu Uczniowskiego z opiekunem organizacji będzie miało miejsce w czwartek tj. 22 września br. na 3.  godzinie  lekcyjnej (9:50).

Zwycięzcom  gratuluję i życzę owocnej pracy na rzecz naszej szkoły!    
Gracjan  Czapiewski    
opiekun Samorządu Uczniowskiego
SP nr 41 w Bydgoszczy

 

 

FOTORELACJA Z WYBORÓW DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

 

 

WYBORY DO SAMORZĄDU SZKOLNEGO 2011

Pierwszym zadaniem opiekuna Samorządu Uczniowskiego na początku każdego roku   szkolnego jest zorganizowanie wyborów do tej organizacji szkolnej. Wybory w Szkole Podstawowej nr  41 w Bydgoszczy odbędą się w piątek, 16 września 2011 roku.   Poniżej zanajduje się lista kandydatów z poszczególnych klas IV-VI do Samorządu Uczniowskiego, z których w czasie piątkowych wyborów społeczność szkoły wybierze 12 członków Samorządu Uczniowskiego Szkoły Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy na rok szkolny 2011/2012.  
Do zacnego grona kandydatów do SU zostali wytypowani:

Klasa 4 a: Daria Padzikowska, Alicja Łabenda, Klaudia Gettka;  
Klasa 4 b: Adrian Latzki, Grzegorz Weinerowski, Patrycja Rzepecka;

Klasa 4 c: Sandra Jagodzińska, Robert Strehl, Kacper Pedziński;

Klasa 5 a: Pola Jankowska, Alicja Szymczak, Mateusz Pietrzak;  
Klasa 5 b: Kacper Krecz, Przemysław Bobak, Dawid Harmaciński;  
Klasa 5 c: Monika Łobodzińska, Patrycja Betka, Patrycja Napieralska;

Klasa 6 a: Julia Nowak, Piotr Przyborowski, Patryk Hałas;  
Klasa 6 b: Weronika Schab, Michalina Kufel, Helena Wiśniewska
.


  Kandydaci do Samorządu Szkolnego- zachęceni przez opiekuna SU- przeprowadzają  kampanię wyborczą poprzez   ustne i pisemne- w postaci plakatów- przekonywanie swoich koleżanek i kolegów do   oddania głosu na swoją osobę. Natomiast na przebiegiem i poprawnością piątkowych wyborów będzie czuwać sześcioosobowa komisja zlożona z uczniów klas 5 i 6. W jej skład wchodzą następujące osoby:
* Julia Rochowiak,    
* Adam Michalak,    
* Wiktoria Monarcha,    
* Wiktoria Chylińska,    
* Zuzanna Bereżańska,    
* Klaudia Szalla.


  Każdy uczeń powinien wpisać na kartę do głosowania 3 różne nazwiska kandydatów do SU. Wybory są: tajne (głosowanie przebiega w odseparowaniu, jest anonimowe, a karty do urn wrzuca się osobiście), bezpośrednie (wyborcy w drodze głosowania sami – bez żadnego pośrednictwa – przesądzają w   sposób ostateczny i decydujący o składzie Samorządu Uczniowskiego) i równe (każdy wyborca dysponuje jednakową liczbą głosów, o jednkowej wadze i znaczeniu).   Poszczególne klasy głosować będą na  kandydatów do Samorządu Szkolnego według poniżej zamieszczonego planu. Po klasę  na odpowiedniej godzinie przyjdą członkowie komisji wyborczej, którzy poinstruują uczniów i dbać będą nad poprawnością głosowania. Uczniowie zabierają ze sobą długopisy.
Na drugiej godzinie lekcyjnej głosują klasy: 5b, 5c, 6a i 6b;
Na trzeciej godzinie lekcyjnej głosują klasy: 4a, 4b, 4c i 5a.


                                                         

Życzę kandydatom wyborczego sukcesu!  
Gracjan Czapiewski - opiekun
Samorządu Szkolnego   SP 41 w Bydgoszczy